Egyéni különbségek és érzelmek az idegennyelv-tanulás folyamatában: többperspektívás megközelítés

Publikációk

Albert, Á., Csizér, K., & Piniel, K. (2019). Linking individual difference variables and affective states to performance on foreign language tasks: A pilot study. Topics in applied linguistics: Classroom-oriented research conference. Opole, Lengyelország, 2019. szeptember 23-25.

Albert, Á., Lajtai Á., & Piniel, K. (2019). Investigating high school students’ emotions in connection with their EFL classes: A questionnaire study. University of Pécs Roundtable Conference. Pécs, 2019, május 10.

Albert, Á., Csizér, K., & Lajtai Á. Tanulságok az érzelmek és motiváció összefüggéseiről az angol nyelvtanulás folyamatában: egy kérdőíves kutatás eredményei. VI. Trefort-kerti Bölcsész Tanári Konferencia. Budapest, Magyarország, 2019 , április 9.

Csizér, K. (2019). Steps of validating a quantitative questionnaire. Előadás: International Expert Panel, University of Graz, Graz, Ausztria. 2019. október 25.

Csizér, K. (2019). The L2 Motivational Self System. In M. Lamb, K. Csizér, A. Henry, & S. Ryan (Eds.), Palgrave Macmillan handbook of motivation for language learning (pp. 71-93). Basingstoke, UK: Palgrave.

Csizér, K. (2020). Motivation to learn foreign languages and storytelling. In N. Camps-Casals, M. Canals Botines & N. M. Casanovas (Eds.), Storytelling revisited 2019: Music, language, gender, cinema (pp. 31-39). Vic, Spain: Servei de Publicacions de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

Csizér, K., & Albert, Á. (2019). The interrelationships of emotions and motivation: The results of two pilot studies. IATEFL-Hungary Konferencián elhangzott előadás, Budapest. 2019. október 4.

Csizér, K. & Illés, É. (2020). Helping to maximize learners’ motivation for second language learning. Language Teaching Research Quarterly, 19, 19-31.

Csizér, K., & Öveges, E. (2019). A nyelvi vizsgák szerepe és jelentősége a hazai köznevelésben folyó nyelvoktatásban. Előadás. XVII. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged: Szegedi Tudományegyetem.

Csizér, K., Öveges, E., & Lajtai, Á. (2019). The motivational process and language exams: The results of a questionnaire study. Előadás. UPRT konferencia. Pécs: Pécsi Tudományegyetem.

Dóczi, B., & Öveges, E. (2019). What’s going on in secondary EFL classrooms? Developing an observational tool to track the use of tasks. Előadás. Engaged, Spotlight on learning; 29th IATEFL-Hungary conference. Budapest: IATEFL-Hungary.

Öveges, E. (2018). A magyarországi gyermeknyelvi vizsgák tartalmi és jogi szabályozottsága. Gyermeknevelés, 6(3), 135–147. DOI: https://doi.org/10.31074/20183135147

Öveges, E. (2019). Differenciálási technikák a nyelvtanári hatékonyság szolgálatában. Plenáris előadás. A Magyar mint Idegen Nyelv napja konferencia. Budapest, MANYE-KKM NOF (Balassi Intézet, Magyar mint Idegen Nyelv Szakosztály).

Öveges, E. (2019). Differenciálás a nyelvoktatásban. Előadás. Szakmai nap. Győr: Nyelviskolák Szakmai Egyesülete.

Öveges, E. (2019). An ideal model of school language education in Hungary: Perceptions of future EFL teachers. Előadás. Professional Competences for Teaching in the 21st Century. Kragujeca, Szerbia: University of Kragujevac, Faculty of Education in Jagodina.

Öveges, E. (2019). Egyéni különbségek a nyelvtudás szintjén túl. Előadás és műhelymunka. NYESZE Akadémia programsorozat. Budapest: Nyelviskolák Szakmai Egyesülete.

Öveges, E., Csizér, K., & Dér, K. (2019). Az idegennyelv-tanítás iskolai szintű szabályozása: keretek, célok és megközelítések. Modern Nyelvoktatás, 25, 3–15.

Öveges, E. és Dóczi, B. (2019). Exploring Hungarian secondary EFL classrooms: Developing an observational tool to trace the use of tasks. Előadás. Opole, Lengyelország: Department of Applied Linguistics, Institute of English, University of Opole.

Piniel, K., & Albert, Á. (2019). Motivation and flow. In M. Lamb, K. Csizér, A. Henry & S. Ryan (Eds.), The Palgrave handbook of motivation for language learning (579–597). Palgrave Macmillan.